Kollektivtrafik.

Missade Isakshow idag för att rödlinje bara fått för sig att dö. Satt fast mellan två stationer på pendeln igår i närmare en halvtimme.

När tid bara slängs iväg och lägger sig på hög i den obrukbara zonen då kan man väl inte låta bli att bli irriterad. Bara sådär blev dagen mycket mer meningslös och intetsägande. Jag pröjsar sexhundratjugospänn i månaden för att kunna ta mig dit jag vill i stan. När det är så mycket pengar utan resegaranti förstår man kanske att det inte är helt hundra.
 
Men, men... har fått mobilen och den verkar fungera. Fortfarande. 

Varför vandrar man omkring med känslan att det inte vill sig riktigt just nu, varför kan det inte ske lite islossning? Natt efter natt dyker den jävla listan upp i mina drömmar och inte en enda gång hittills har mitt namn stått med. 

Jag kom verkligen inte in. 

Om bara isen kunde lossna lite... 

Kommentarer
Postat av: Pælsmøssan

Håller med dig. Varfør har man ingen rekmacka att segla runt på - jo, før jag har ætit upp rekerna, sitter i majonæsen och mackan har hamnat i obalans. Varfør kan man alldrig låta bli rekerna...? Sjælv blev jag petad ur listan, du var ialla fall med på din...høhø... Æsch,...det påstås att det er nån mening med allt, så vi får væl se vad det var då! See ya!

2007-04-24 @ 09:26:25
Postat av: Røvdjuret

Leste just att en snubbe føll ner på pendelspåret och blev øverkørd igår....kanske det var dærfør du fick lov att bruka tretti minuter av din dyrbara tid. Han øverlevde visst i alla fall. Kom ihåg att hur jævligt det en er så kan det alltid bli værre! Så igentligen har vi det ganska bra...! Rekerna er alltid grønare på andra sidan...øh? Ha de!

2007-04-24 @ 12:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0