Vad som varit 2007...

2007

Mitt 2007!

Listor!


Topp 5, 2007:


Egna föreställningar

1. I väntan på vadå

2. Dalateater giget

3. Bygdespelet

4. Tjechov maraton

5. Woyzeck


Övrigt: Jag och Isak hade en trög start på året med två föreställningar som gick hyfsat men inte mer, vi tog sedan en liten timeout för att samla krafter. Men lite synd att vi inte satte upp något mer.


Resmål:

1. England

2. Göteborg

3. Falun

4. Oslo

5. Luleå


Övrigt: Bland de senare årens svagaste res-år(inte resår). Del pga. mycket jobb och dels för lite pengar. Att återvända till Falun har aldrig slagit fel utan antingen varit mysigt eller galet festande.


Saker som radikalt förändrat min vardag:

1. Glasögon

2. Mp3 mobilen

3. Facebook

4. Bloggen

5. Skägget.


Övrigt: Det var det pendlande utseendet år med rakad hjässa och skägg som kom från ingenstans. Glasögonen var ett väntat men ändock roligt inslag. Annars så kan man säga att sthlm verkligen har satt fart på mitt Internetberoende.


Filmer under 2007:

1. Children of men

2. Pans labyrint

3. Du levande

4. Simpsons the Movie

5. Little miss sunshine


Övrigt. Ett svagt svensk filmår som så många andra år börjar det kännas som nu... Roy Andersson imponerade och Arn är bättre än vad alla tycker, Joakim Nätterqvist är strålande.


Årets karriär-nästan-chanser:

1. Ut i fjärde i scenskolan i Göteborg.

2. Robert Gustafssons besök.

3. Föreställningarna på kulturhuset som inte blev av.

4. Show i dalarna

5. Alla andra jävla scenskoleprov.


Övrigt: Även om man har spottat ur sig lite så kommer nog 2007 vara det året det var jävligt nära med allt möjligt. Sådär är det, man tar några steg fram och några tillbaka.



År kommer och år går. Bloggen har fyllt ett fullt jordvarv och ni har varit trogna läsare. Tack för det här året och jag ser fram emot nästa. Det är ju trots allt det år som jag kommer slå igenom och bli ekonomiskt oberoende, nej jag lovar!

Gott nytt år på er alla.


Kommentarer
Postat av: hon som skrattade...

Hej Thomas din lilla stjärtis!
Alltså du har ju verkligen för lite å göra. Sitter du själv i lägenheten och pressar fram "årets", i ett desperat försök att återuppleva fjolåret? Och btw, hur ofta reser du bort egentligen? Ha ha, som om inte fem resmål på ett år är mindre än vanligt för Mr Eriksson... Och tacka sina trogna läsare för ett bra år. Du borde bli programledare =)
Gott nytt år önskar din käraste vän The Woman Ia Burman, från Gävle med vänner!

2007-12-31 @ 13:25:49
URL: http://iaburman.blogg.se
Postat av: Muldvarpen

Tompa!!! Førsøker du døda din enda syster!?! Det kom en dvd på posten och jag fick før mig att det kunde vara underhållande vid frukosten, så jag satte igång den. All min separations- och julångest och mitt dåliga samvete sprutade ut ur huvudet iform av tårar och snor! Ægg mackan høll på att kvæva mig i mitt kænslomæssiga inferno! Jag ær glad den inte kom till jul... Jag har varit helt flat hela dan. Fyrverkerierna smæller omkring mig, men jag ser dom inte. Torkar en tår ur øgat och tænker på dig. Gott nytt år på dig din tok, och gør ALDRIG om det dær utan førvarning!

2007-12-31 @ 23:43:36
Postat av: den nya flickan

Gott NYTT år på riktigt, nu äre 2008. Jag drömde att jag sprängde ett flygplan inatt och så fick jag värsta snilleblixten och kom på vad mitt nästa reportage skulle va om, OCH så kom jag tänka på att jag var lite harsch mot dej här på bloggen. Jag hoppas du inte blev det minsta ledsen för mitt förra inlägg, för jag gillar dej =) Längtar till stockholm och er vackra lägenhet, och att få dela mina vardagliga (eller inte) problem med dig och få en underbar analys (anal ha ha) tillbaka. Puss och nytt snällt år, ia

2008-01-01 @ 11:07:09
URL: http://iaburman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0