Bland semlor, twister och spårvagnar .

har eder kära skribent återigen gett sig ut på ett karriärskorståg genom de svenska skogarna. Denna gång blev slutstationen västkusten och Göteborg.

Det är en fin stad. Men det är inte dess skönhet denna blogg skall handla om.

krabban dansar vidare
Först ska vi klargöra en sak. Krabban dansar vidare! Jajajmen efter mycket stånk och stön så stod jag tillslut utanför skolan och hade avverkat två prov. Min magkänsla säger att jag gjorde bra ifrån mig i prov två, men vad vet man.

Det var lite läskigare än i Luleå. Här var vi sextiotre pers som blev sjutton till prov två. Kl halv ett på dagen fick jag veta att det gått bra och ungefär fem timmar senare fick jag kliva in till juryn.

Allvarligt, efter fem timmar så kan man likna den känsloknut av nervositet vid ett garnnystan som grannens, lite halvt störda, persier atackerat med våldsam brutalitet för att delvis förgöra och delvis våldföra sig på.

Man är ett vrak.

Här kommer semlan in i bliden. Jag åt en under väntan. Ett litet tips till kommande sökande: ät en semla. De är goda, lite mättande och tar lite tid att pilla ner så man håller sig sysslosatt.

För att kunna närvara på denna ansökningsdag så var jag tvungen att övernatta där borta på fiende mark. Vilken tur att jag då råkade ha en allierad att ta till. Elin  http://elinmillen.blogg.se/ tog mig under sina vingar och gläntade på sin givmildhet. Det är rätt duktigt för att komma från hennes sida då hon i regel gillar att skratta rått åt mig och trakassera mig för min (något) halvdanna sångröst. Vilken tur att jag spöade henne i twister med tre - ett i matcher då!

Viga danstjejer? Pyttsan.

 Göteborgarna har spårvagnar. Ingen som har missat detta faktum? Om så är fallet så påminner det om våra tunnelbanor fast utan tunnlar. Man ser vart man åker, korkat va? Då kan man ju kanske ta sig dit utan dem också! Men skämt o sido så har vi i Stockholm en tyst  överrenskommelse som lyder: vi låter folk gå av innan vi går på. 

Låter logiskt. 

I Göteborg är det mer av ett gatulopp varje gång tryckluftsdörrarna slängs upp. Jag skojar inte. Folk som annars är så trevliga i denna vänliga stad blir fullkomliga IDIOTER. Som om det var deras fulla övertygelse att spårvagnen skulle rymma om de inte skyndade sig att med sina äckliga kroppar ta en plats i dess inre.

Usch.


Annars är allt som det ska fast lite bättre. Jag mår bra. 
Puss på er.

167012-19

   









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0