Vilken jäkla helg alltså....

förlåt

Jaaa... hur, var ska jag börja. Jag tror jag återkommer till lappen på dörren och börjar istället redogöra för fredagen.

I fredags så hade jag teater rep från kl:09.00 och efter det jobbade till 20:30 och avslutade kvällen med att gå ut eftersom manne staffansson var och hälsade på från sydeuropa. En kär vän till familjen som växt upp med min armskadade storebror. Rolig kväll och lite öl i kroppen samt en liten jobbmöjlighet som kanske kna ploppa upp till nästa sommar. Kanske... haha

Ja det blev ju sent vilket inte hjälper till då dagen efter flyttade www.teaterrolf.blogg.se in på den scen som vi sedan ska spela på. Eftersom Vi har dåligt med pengar så blir det minimalt med repetitioner på just den scenen. Därför nyttjade vi den tiden vi hade till fullo. Från 09:00 till 23:00... Fuck det var mycket att göra. Bland annat fick jag lov att lära mig hur ett lite modernare ljusbord funkar. Fanns inte en enda spak utan allt skulle programmeras. Tja det var ju bara att börja trycka tills rätt lampor lyste. Bara den biten tog två timmar! Men I slutänden en bra och nödvändig dag och slut produkten kommer verkligen bli speciell. Missa inte!

Sedan efter en lördag så kommer det ju en söndag och på agendan stog filminspelning med Isak och Lisa. Det var isaks lilla idè till film som blev verklighet och det kanske blir en liten härlig youtube film när den är klar. För att förstå själva poängen i den här situationen så måste jag förklara filmen lite grann... Okej det är ett par som av någon anledning inte talar med varandra utan skickar lappar istället. De väntar ut varandra. Till slut tröttnar tjejen och köper en råttfälla som apteras under frukostbordet så mannen blir tvingad till ett skrik efter det att några tår förvandlats till blandfärs. Efter det bryter helvetet ut och vi börjar bråka. Med modellen STORA bokstäver. Mnjaa.. här har vi inte riktigt räknat med att vi bor i ett hyreshus, så när vi tvingas avbryta en bråkscen för att det ringer på dörren och polisen kommer in... tja vad kan jag säga... vi blev lite generade. Ha här i åtanke att bråket skedde på det som i filmen skall vara "morgon" men vi filmar mitt på dagen. Jag var alltså ganska snålt klädd... Isak står med sin lilla kamera med en extra lins på som han satt dit med en snodd och både jag och Lisa är ganska rödflammiga efter allt skrikande. Mmmh... ni börjar kanske ana. Polisen frågar vad som hänt och generat svarar vi att vi håller på att spela in en film. Den ena polisen frågar vilken typ av film och den andra fyller i med "är det en privat film?". Här tänker Isak att ja det är det ju eftersom vi inte har några sponsorer och svara att ja det är en kortfilm. Men i farbror polisens ögon så såg det ju ut som om vi höll på med en amatörporrfilmsrulle. 

Om det är till någon glädje så kan man ju säga att det är trevligt att grannarna faktiskt reagerade som de gjorde och ringde till polisen. Därför slängde vi upp vår ursäkt på dörren i trapphuset. En annan grej var att polisen, som stått utanför ett tag och lyssnat, tyckte att det lät MYCKET trovärdigt. 

Det är ju bra, eller?
   

Kommentarer
Postat av: AK

HAHA!Hos oss har också polisen knackat på en gång, men då var Jacobsson där och sjöng "SingStar"...

2007-11-26 @ 01:28:40
URL: http://www,metrobloggen.se/dalkullan
Postat av: Marie

ha ha ha, det där gjorde hela min dag - helt underbart =)

2007-11-26 @ 01:38:07
URL: http://www.metrobloggen.se/marie
Postat av: Tove

hahaha.. det där låter riktigt kul..

2007-11-26 @ 01:39:08
URL: http://www.metrobloggen.se/freedom
Postat av: jaha_jaa

Hahaa skrattar!

2007-11-26 @ 01:39:34
URL: http://www.metrobloggen.se/jahajaa
Postat av: Anonym

säger bara STRÅLANDE!!!!

2007-11-26 @ 11:47:07
URL: http://metrobloggen.se/thisisme
Postat av: Daniel

Så ja!

2007-11-26 @ 16:56:40
Postat av: Muldvarpen

Tompa....

2007-11-26 @ 19:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0