Ja må du leva uti hundrade inlägget...

ja och några fler blir det alldeles säkert. Jupp med dagens inlägg har min fina blogg fyllt hundra inlägg. Lite nostalgiskt och tragiskt på samma gång. Hittills så har det varit hundra inlägg, hundratretiofem bilder och sjuttiotre kommentarer. Det är alla siffror man kan dra ur den här sidan tyvärr...


Så vad ska detta hundrade inlägg handla om då?


Jag såg Isak stand uppa igår för första gången i sthlm. Alltså inte första gången han gör det, nej han har uppträtt rätt frekvent, det är jag som alltid varit upptagen. Jäkligt roligt att se grabben, han börjar bli varm i kläderna nu så att säga. Ni ska se att innom ett par år så är han riktigt stor på de där scenerna.

Jag har munsår. Haha egentligen borde jag lägga upp en liten bild på detta sattyg men då skulle jag skrämma bort folk från sidan. Någon gång i min barndom fick jag munherpes (nej alla ni sjuka inte på det sättet) och detta djävulskap ligger ju som bekant latent. Brukar blomma upp en gång om året till jul men idag blev det en oktober måndag den 21. Tar ett par dagar innan det lägger sig. Äckligt djävulskap.

Hade insparkfest åt nya set elever på skolan i lördags. Jäklar vilken kväll. Var där och riggade vid halv fem och la mig i sängen hemma vid halv sex på morgonen. Det händer rätt sällan att jag slår runt nuförtiden men ska det göras så ska det göras rejält! Vi hade chartertema och alla var sommarklädda. Jag hade rosa piké, trefjärdedelsbyxor, flippflopps, brunpuder, solkräm, backslick och pilotbrillor. Det var lekar och gemytligt. Själva nollningen gick ut på att de fick städa dagen efter. Så kommer man smidigt undan!


Sedan en liten nyhet. I december så spelar för första gången teaterrolf en uppsättning. Det blir Woyzeck och spelplatsen blir kungsholmen någonstans. Mer med tider, plats och affe senare, även en blogg kommer ploppa upp där man kan följa våra strapatser.
TeaterRolf består av Viktor Nyström, Joline Andersson, Robert Olofsson Nina Fürstenberg Danielson och mig själv. Här har jag lekt ihop en liten bild på oss (obs. bilden är inte godkänd av resten av gruppen utan bara jag som plottrat lite).


teterrolf

Så hoppas jag att vi möts till det hundraförsta inlägget.
Puss


Kommentarer
Postat av: Sofie

hoho, cool du ser ut i brillorna dina..

2007-10-23 @ 07:25:44
URL: http://somethingblue.blogg.se
Postat av: Anonym

He he de där radhoppen är mitt stilgrepp! Nej faktiskt inte... det är bara för att formatet när man redigerar inte är samma som när man publicerar. Kläm på potatisen

2007-10-23 @ 12:37:02
URL: http://iaburman.blogg.se
Postat av: Linskatten

Jag såg Woyzeck förra onsdagen, här på skolan. Vår systerskola från GBG som går tredje året turnerar med den i Sverige... bra tajming Rolf!

2007-10-23 @ 12:39:42
URL: http://iaburman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0