Litet besök till maaalmööö

Var börjar man...?

I tisdags hoppade jag på ett tåg som anslöt till ett till tåg som i sin tur anslöt till en buss och vips, sex timmar senare, var jag i svalöv. Vad skulle jag nu dit å göra egentligen? Jo där huserar Helena min kära gamla klarsskamrat från Set. hon studerar vid fridhemsfolkhögskola skådespelarlinjen. Men denna resa var inte bara en artighets visit... jag skulle även söka scenskola dagen efter i malmö!

Mer om det snart.

Först denna lilla, lilla vistelse i Svalöv. Av någon annledning så kom jag dit med en hel värld av dålig karma, spisar och cd-spelare dog när jag befann mig i närheten. Lagade mat och dukade upp lite grann. Satte oss ner och börjar äta när jag plötsligt börjar spotta och fräsa.
"Maten smakar förskräckligt!" Påstår jag högljutt.
"Nej jag tyckte det var gott" Replikerar Helena.
"Men det är något som smakar väldigt... starkt!" Jag låter vid det här laget väldigt lidande. 
Jag börjar granska maten med mitt kännsligaste verktyg... näsan. Men även om det kanske inte är en kullinarisk smakexplosion så är det inte heller något styggt som angriper näskännselspröten. Jag tar en till tugga och fräsandet sätter fart. Min näsa angriper nu gaffeln och får då tillfälle att skrynkla ihop sig av avsmak. 

Någon jävel hade smort in den med diskmedel och sedan glömt (förhoppningsjävlavis) att skölja av den. Den osade diskmedel och ett litet lödder kunnde ses om man granska den tillräckligt nära. Ganska äckligt.

Ja sen när morgonen nalkades, ganska tidigt eftersom det tar en timme att åka till malmö från svalöv, så kommer överraskning två. Jag står i en dusch utan varmvatten och börjar fundera om det är någon på riktigt som har tröttnat på mig där uppe. Men man blir ju pigg av sånt. Iväg till malmö och precis innan jag ska kliva på den första bussen så vänder jag mig mot Helena med skräck i blicken.

"Texterna!"

Ja mina damer och herrar. Idioten från enviken har gjort det igen. Texterna ligger kvar i hennes rum... men jag måste ta mig iväg annars missar jag uppropet!

Nu som tur är så är jag i grund och botten en människa som gillar att vara "redo" och av någon annledning så slängde jag med mitt USB-minne med alla mina texter i väskan när jag packade innan Svalöv. Så situationen redde ut sig fint. Jag fick skriva ut nya på plats.

Sedan gjorde jag prov ett.

Väntade några timmar.

Gick vidare till prov två.

Gjorde prov två.

Åkte hem. 

På lördag får vi veta om jag får fortsätta lite till, mer om det då. Men annars är det skönt att bara vara med i svängen igen. Jag lever... mohhahahah JAG LEVER!

puss

Kommentarer
Postat av: Prinsipesan

DU har väl inte missat min tävling?
Det är många som är med och tävlar om valfritt smycke från Kyss Johanna.
Välkommen!

2008-01-17 @ 13:04:29
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Muldvarpen

Hej! Sitter och funderar øver den dær filmen ni spelade in ner Poppo kom. Du næmde att ni skulle lægga den på youtube. Nær kommer den? Jag brukar gå in och se efter den.

2008-01-19 @ 10:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0