Flänghelg

Fläng är ett uttryck som jag är väldigt förtjust i. Jag är inte helt säker om det är särskilt utbrett i den här delen av välden men de skogar jag härstammar från betyder det ungefär "att vara lite här och där - fram och tillbaka- över ytan" Min tolkning iaf.

Helgen var en typsik flänghelg. På lördagen spelade jag och Nina Lek. på manifestival vid odenplan, pygméteatern. Väldans roligt och mycket folk. Jag gick upp 06.00 på morgonen och kom hem till sängen 05.35 dagen därpå. Schvettig! 

Lördagen flängde jag upp till Dalarna och såg Arn2 med Ida och filip. Precis som förra gången så finns det stunder som man vill springa fram till regissören och skrika "VA FAN GÖR DU??!!" eller bara sätta en högaffel i buken på de hundarna som skrev manus eller hindra redigeraren från att YTTERLIGGARE 200ggr låta oss se saker i slow motion. 

Ibland undrade jag om inte filmen skulle vara en hel timme kortare om man tog bort all slow mo.

Men va fan. Den ÄR mysig. Den ÄR riktigt mysig. Sådär som att man hoppas på en tradition att visa den vid Jul varje år. Det blir så härligt "försvennat" när Arn får en fin mantel och visar upp den för åskådarna som, istället för ett helylle amerikanskt "Wow!", utbrister i ett "Uuj!". 

Så fint. Expressen gav den en fyra och tyckte den var "knivstark", jag - som antagligen aldrig får jobba på en tidning eftersom jag inte kan koppla metaforen och symboliken i tesen "stark som en kniv" -  ger den istället tre övergödda bukfeta goter av fem möjliga!

Hammarhett Arn! 

Dagen efter (måndag) tog jag och Ida en tur på stadens gator och fick sällskap av min lillebror som ska se sig om i den vida världen på onsdag. Han påbörjar då sin Jordenrunt tripp. Kanske kan länka till hans resedagbok lite senare när han börjar flänga lite mer. Hann även träffa far men inte mor vilket jag känner mörkaste skuld över och ska kompensera snarast. Såg "3:10 to yuma" najs fim. Handlar om cowboysar som ska resa långt med skurk så de flänger över prärien. Christian Bale är riktigt bra i den och börjar mogna till en av mina stora favvisar där i landet som påstår att drömmarna skapas just där.

Skulle vara trevligt om man kunde åka till Oslo någon gång - eller åtminstone släpa hit den! Elin alltså.

tchüss!  

Kommentarer
Postat av: Muldblurpen

Såg oxå Arn i helgen! Alla jublade nær Norrmennen kom svenskarna till undsættning! Framrusande med hundar kring benen och med djurpæls på huvudet!HAHA! De såg ut som stora snælla vildar - men - de var livsfarliga! Kan nog stæmma att filmen segar ihop sig emellanåt - men førutom skink-kramp och sittjerka så var den helt okey søndagsnøje!

2008-09-02 @ 23:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0