Hipp Hopp i Alby

När jag står på tunnelbaneperrongen, på väg hem tillsammans med mina vänner, kliver det fram en full hipp hoppare.

- Var det du som körde Stand up?

- Eh, ja.

- Har du pysslat länge?

- Nej.

- Det bästa man kan göra är att öva. Det jag såg idag; det behövdes öva.

- Mmmh...

- Men du ska fan ha credit för att du stod kvar så länge! Jag hade dragit för längesen!

- Oj, tack.

Varför försätter man sig i vissa situationer? Det fanns trehundrapers i lokalen, tolv var kanske intresserade av att se Stand up. Alla andra gick omkring i jättesalen och förde oväsen och sket fullständigt i vad som pågick, ropade högt att de ville dansa istället.
   De hade tryckt upp mig på en liten bebisscen, jag höll på att inte ens bli introducerad OCH jag fick inte ha en introlåt för det fanns risk att alla skulle börja dansa istället då.
   Det var lite som att underhålla för bebisar. Om jag slutade tala, för att ta en konstpaus eller va fan som helst, så tappade de intresset. 

Haha vilken jävla kväll.

Men nu laddar man om och blickar framåt! BIO RIO i kväll Hornstull där Trupp Gruppis har RIOLIGT!!! 

sen ska det bli skönt och åka till malmö för att söka scenskolan och vila upp sig lite... haha 

Kommentarer
Postat av: my name is hope, yo

Det är en fantastisk låt! Den är ren, ärlig och nobel. Så det så!

2009-04-18 @ 15:03:31
URL: http://bringyourowndiamonds.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0