Ett nyvaket ansikte och ett recept.

image108

Tänkte att idén: "jag borde ta en bild precis när jag vaknar någon dag." Lät som något vettigt.

Såhär i efterhand kan jag se bristerna i mitt resonemang.

image109

"Golden crap"
För två pers:

En lagom gul lök.
Ett paket bacon.
Fyra soltorkade tomater.
En matsked färdigskurna Jalapenos.
En stor matsked mangochutney.
En burk krossade tomater.
Lite vatten.
Peppar, salt, chilispice mix.

Tillbehör:
Några körsbärstomater.
Några blad, inte allt för uppsabbad, ruccolasallad.
Sjuk mängd fullkorns pasta.

Gör så här:
Börja med att sätta på vattnet till den sjuka mängden pasta, för som ni redan anar: det kommer ta tid! Släng på en stekpanna på plattan och vrid på till maxtemp. Lägg i en liten skivad baconslamsa och vänta tills dess att fettet i baconslamsan kokar och spottar som en förbannad, läspande tant. Släng i resten av slamsorna som du skurit i remsor du anser vara lämpliga för din orala öppning. När tillräckligt av fettet lämnat slamsorna och glider omkring i pannan slänger du i den hackade löken, fin hackad om ni kan eller bara vanlig mongo hackning som jag kör med... där det mer ser ut som jag slängt löken i en vägg tilldess att den börjat gå sönder. Denna metod ger mer tuggmotstånd. Nu skrev jag inte tidigare att pastavattnet skulle innehålla och att ni skulle droppa i pastan när vattnet kokade upp men om ni är till räckligt dumma i huvudet för att inte fatta dessa grejer så är nog även detta recept lite för svårt, ni kan istället gå och titta på tv som alla andra idioter. Var var jag? Lök och baconslamsor ja... när de fräst ett tag kan ni slänga ner soltorakde tomaterna och röra lite. Sprätta upp en burk krossadetomater som om de vore någon slags cylinderformad maffiakusin som ni vill tortera, häll i den och tillsätt lite vatten. Rör om. I Med jalapenosarna och vrid upp smaklöksbarometern genom att ösa på med kryddor. När man jobbar med tomat kan det vara gott att ha lite socker i men nu slänger vi ju i mangochutneyn och den är ju söt som ett spädbarn, eller valp eller va fan ni tycker är sött. Rör om. Om ni inte har varit idioter utan faktiskt haft ögonen på pastan och hällt av den så borde måltiden vara klar nu, bara att hälla upp i en skål och garnera med lite grönsaker som inte ser så jätte upp fuckade ut. Servera med ett stort glas vatten för den här bebisen kommer lämna bromsspår längs med strupen på vägen ner och inflamera tarmen på vägen ut.

Smacklig måltid, idioter.

puss    

Kommentarer
Postat av: Elin

Du är tåå tööööt! och rolig. Thomas Eriksson, vilken kille. snart kommer jag och hälsar på er i storstaden, då förväntar jag mig att bli underhållen! tänkte bara förvarna lite...

2007-08-30 @ 09:55:00
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0