En dag i medvind

krabba
                                                             (Äntligen lite medvind för krabban)
              

05.56 - vaknar fyra minuter innan klockan och stänger av den innan den hinner väcka någon av de andra fem människor som jag delar sovkupé med. Trevliga typer.

06.08 - äter connex-frukost för en femtiolapp, blir så pass mätt att jag sparar en smörgås och en juicé. Vi står i Boden och väntar på ett nytt lok.

07.01 - frågar en tågvärd varför vi står kvar. Han hänvisar till att vi är loklösa.

07.30 - annländer till Luleå tio minuter försenat. Upptäcker att Sverige faktistk kan vara kallt den här årstiden. Börjar min jakt på teaterhögskolan, den ska ligga här någonstans. Om en halvtimme upprop.

07.45 - hittar skolan. Den är fin.

08.05 - upprop. Jag säger mitt namn, det går bra.

08.30 - uppvärmning med lite löpning och röstgymnastik.

09.25 - första delprov som innebär improvisation i grupp. Jag spelar homosexuell. Tyckte det var kul

11.15 - kör min text för juryn. Känner mig märkligt avslappnad efteråt.

11.45 - beställer kalopps. Äter trots svikande mage och nerver.

12.15 - väntar.

13. 30 - beskedet kommer att jag har gått vidare. Vågar mig på ett varmt innombordsflin. Äsch va fan jag tar ett till!¨

15.00 - dags för andra provet, en duett inprovisation. Går hyffsat men min magkänsla är lite otillräcklig. Får vänta på posten för att få reda på hur det gick.

16.30 - kniper en taxi med några medsökande och far ut till Kalax flygplats. 

16.54 - får tag på billiga biljetter till ett flyg som lyfter om tjugo minuter. Gruvar mig lite eftersom jag är flygrädd.

17.07 - träffar min gamla löjtnant. Surrealistiskt och väldigt trevligt. Han hade sett mig på tv... landet runt.

17.18 - vi lyfter och jag kramar armstödet med fruktansvärd beslutsamhet. 

18.30 - vi landar och hittar ut till bagaget.

18.51 - lär mig att jag åker med slkortet från arlanda och hem på en halvtimme.  

19.30 - låser upp dörren och hittar en färsk pc-gamer.

19.50 - ringer elin i england och berättar om min dag.

Resten av kvällen är bara rusångor. Det har varit en bra dag, inte en dag för tidigt heller... 
haha
skola
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0