En första kik...

affe

Min affe. Känner ni er sugna? Då föreslår jag att ni hör av er, alla är välkomna.

Jag var heelt sjunkt nära att klara av spindelharpan på svåraste svårighets graden nyss. Är det bara jag eller är inte det märkligt hur överjävulskt svårt det blir så fort som alla färger är med? Men som alltid så hade jag trängt in mig i ett hörn som en infantil målare med uppdrag att byta färg på köksgolvet.

I lördags spenderade jag sex timmar på skolan. Först repade jag showen ovan i två och en halv, sedan rensade jag och Vicktor aka. "Vickis" ur rekvesitrummet i tre och en halv timme. När detta jobb var utfört så skulle en öl förtäras. Vi gick till ett hak där vi hängt några gånger förr, jag beställer en öl och bartendern tittar noga på mig.

Thomas - En Hogarden.

Bartendern - Jaha är det med dig då?

T - Jotack. Lite trött, har härjat på skolan i sex timmar. 

B - Jag kan tyvärr inte servera er, ni verkar ha fått i er tillräckligt ikväll.

T - ...

T - Jag försäkrar att jag är helt nykter.

B - Ja men det är min bedömning som gäller och jag är väldigt ledsen om jag har fel men jag kan inte servera er.

T - ...

Tja vad kan man säga. Jag och den här staden drar inte alltid jämnt och det börjar bli lite irriterande. Fast idag var jag iväg och såg en show där min brukares 11åriga storasyrra spelade. Mycket underhållande! Åldern på de spelande var 7-12. Jag satt och njöt. De var så självklara och rena i sitt spel sammtidigt som de bara storljög. Haha. Det var verkligen en vitaminkick. Deras avslutningslåt "för kärlekens skull" kommer jag bära med mig.

Spruckna barnröster i kör...

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0