Schplutt

En fågel bajsade i mitt huvud igår. "Schplutt" sa det och man bad till herren att det var en vilsen vattendroppe som hade letat sig ner genom något moln denna regnfria dag. Handen fummlar i håret och redovisar snart en grönsvart smörja. Carro fick torka rent och hittade en liten bajskorv också. Den var nog lite hård i magen!

"Payback" är en sönder stilistiserad (mitt ord) noirfilm från over there med Mel Gibson i huvudrollen. Jag har hittat en directors cut på den filmen och... DET ÄR EN HELT ANNAN FILM! Sjukt. Efter lite forskning visar det sig att när regissören presenterade filmen för bolaget så drog de öronen åt sig, den var inte tillräckligt publikfriande och kommersielt gångbar. Så de slängde ner filmen i knät på gamle trotjänaren Mel som sköt om en massa scener och klippte om den fullständigt. Leta reda på directors cut, det är faktiskt helt plötsligt en riktigt skön liten rulle!

Läskigt när konstnärlig frihet sumpas bort i pengarnas land...



Ny brunch idag, en vegitarisk variant som jag smsakade i mig tillsammans med Ia. Längesedan man träffar den lilla ivriga tussen från linghed. Riktigt trevligt och vi blev inte sura på varandra alls! 

Min syster blev inspirerad av min förra brunch men hon är en äcklig varelse... titta på hennes blogg får ni se:  http://utterix.blogg.se/2008/september/sa-sger-de-att-surstrmming-er-ekkelt.html Hon bloggar från norge så det står lite konstigt.

När vi ändå är inne på henne så minns jag att matti köpte en Jan Stenmark bok till henne som hon inte alls gillade. Jag tycker karln är väldigt rolig och jag tycker att  min syster är väldigt rolig så i min värld, precis som min bror resonerade så borde de gilla varandra! Men det blev inte så...


Hur kan man inte tycka att sånt här är kul? Ligger en bok i mitt och Isaks badrum som mer än en gång har fått mina fötter att domna då jag sitter kvar och läser för länge.

Elin skulle fått post av mig igår eller i förregår men det kommer inte fram. Hoppas på morgondagen annars skickar jag en brevbomb till norskaposten. En liten och harmlös förstås (om FRA skulle lyssna)


Mohhahaha
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0