Charmant

Så står man och blinkar lite fånigt mot den selecta maskin som precis svalt min tjuga och borde därför producera en nötpåse för femton kronor. Metallfjädern som skulle ha vridit sig tillräckligt för att släppa ifrån sig denna sentimmans nektar valde ett trött halvvarv och hånleende står maskinen där utan att ge mig något. Jag blir inte så arg, men luften går ur mig och jag känner ett hopplöst tomrum i min mage som bara växer. Inte ens min växel femma kommer. Den är bara tyst och dum.

Dumma selecta maskin. 

Men så säger plötsligt den lilla displayen: "tryck in ditt val en gång till". Jag blinkar fånigt igen. Precis som att maskinen har hörsammat min mages kurrande och valt att ge mig en chans till. Med viss tveksamhet slår jag numret för nötpåse en gång till, den har ju lurat mig förut. 

Metallfjädern vrider sig ett och ett halvt varv och helt plötsligt har jag två nötpåsar. Min förvirrade lycka är svår att rikta speciellt när maskinen rasslar till och även ger mig min femkrona tillbaka. 

Jag vann mot en selecta maskin. Utan ansträngning? Tyst svär man lite ändå... man borde köpt en lott istället... 







Annars har greeken varit här! Trevligt med lite falukänsla i sthlm. Vi var ut på torsdagen och min vita månad fick sitt första riktiga prov. Jag drack slush puppy hela kvällen. Kände mig stolt efteråt ska ni veta. 

Hände en olycka på jobbet igår under ett evenemang där en tjej fick en stor högtalare i huvudet och fick åka ambulans. Ska inte tala något mer om det, men det får en alltid att tänka efter. Skickar en tanke till henne och hennes familj. 

Nu ska jag till jobbet igen. Man hamnar alltid där till slut.  
   

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så. Du i Sthlm igen?



Kul!

2009-03-09 @ 20:13:28
URL: http://www.myspace.com/envisman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0