Sjuk

Förlåt frånvaron. Men vad har hänt sen sist? Typ sjukdom.
Jag låter lite bitter, visst, och jag har i egentligen bara varit sjuk sen i lördags men det är drygt. Sjukdomen är på gränsen mellan att stanna hemma eller inte, så jag väljer ju inte och blir sjuk lite längre istället. Suck.
I fredags fick jag en uppenbarelse dock. Händer ju inte så ofta så jag måste skriva om den. Var och såg dans. Dansteatern gav "Black Silk" som var tre olika koreografier i samma förpackning. Efter första halvlek eller akt så tyckte jag det var långtråkigt. Sen kom "Black Water" av Jorma Uotinen.
Jävlar vad bra det var. Stod efteråt utanför och svajade lite. Längesedan jag gjorde det av statlig konst.
Igår var det biorio rioligt i hornstull, det är den där klubben som jag har med truppgruppis. Tydligen gick det bra, jag kan ju inte fysiskt vara där eftersom jag är i malmö. Men jag är ju med på alla inspelade sketcher.
MEN de hade gjort en liten grej till... de hade plockat en massa bilder av mig och gjort ett sentimentalt kollage som avslutades med texten Thomas Eriksson 1985-2009. Alla i publiken trodde jag hade dött så stämningen var som en eskimåstjärt där inne. Kall. Isak förklarade då att " alltså han är inte död, han har bara kommit in på scenskolan i malmö och flyttat dit. Han är alltså död för oss."
sick people

Kommentarer
Postat av: Thea

Thomas, för mig är du inte död. Bara i nån form av koma som man halvt om halvt vill att du ska komma ur.



Fantastiskt att du blev skakig av en dansföreställning ~statlig dessutom!~ säker på att det inte var sjukdommen?

2009-10-15 @ 11:11:05
URL: http://bringyourowndiamonds.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0