Rubbad

Jag kan inte sätta fingret på det men det är som om någonting retar mig just nu. Istället för att skutta upp på morgonen så känner jag mig sur och lite vresig. Det är klart att jag kan ha fel och mest vara fördomsfull men jag tror att det är novembers fel.

Kan inte vara lätt att vara just den här månaden... Hur många gånger har man hört frasen "ta mig tusan om jag inte gillar november, ja med all snålblåst och så".

Det låg en klutt med snö på backen i förregår. Den där blöta och halkiga typen. Som om herren i himmlen adresserat en nysning åt vårt håll och sprejat marken med snor.

Lägenheten börjar bli kall... var är all värme som så givmilt pumpade ut ur elementen förra året? Jag kommer ihåg min gamla lägenhet på Södra mariegatan i Falun. På vintrarna så drog det så jäkligt att man fick gå rejält påbylsad med kläder och på sommrarna kunde man inte få korsdrag. Det var som att sitta och titta ut ur en ugn.

Ett inlägg om ingenting bara för sakens skull. Jag måste börja arbeta lite, så jag inte hamnar efter. Just nu skulle det vara väldigt dumt att halka efter, för i december... då kommer tid att vara svårköpt. Men så är det väl lite alltid då, jag gillar det så.

Kommentarer
Postat av: Marie

"Jag är blöjan som skyddar henne".. så.. vackert..

Dina spekulationer kan naturligtvis stämma.. Eller så har jag helt enkelt jobbat för länge på ålderdomshem...

2007-11-06 @ 17:03:05
URL: http://evemarielinnea.blogg.se
Postat av: Mrs. F

Hej! Har tänkt titta på din sida ett tag men visste inte att det var du. Glad överraskning måste jag säga. Roligt att läsa, nu måste jag titta in oftare. Ha det bra.

2007-11-07 @ 20:19:02
URL: http://www.metrobloggen.se/thisisme

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0