Ho ho

Två härliga rimönskningar har kommit in och jag har raskt placerat skaparhalvan av min hjärna i arbetssektorn.

Först är det en fråga om tv-serien Extras

Önskan efter att sola sig i stjärnglansen

Kanske bara sträcker sig till att titta, javisst

Men en dag kanske man ändå tar chansen

Att åtminstone få spela statist

 

Så sug i dig allt du kan lära

Av dessa får du veta det mesta

Stora stjärnor som vi håller kära

Guidar dig till att bli den bästa!

 


Sedan är det min syster som ger mig en utmaning att rimma om skvättlappar (stänkskydd) och sedan rimma på Norska!

 

 

Svårare än såhär blir det nog ej

Hur fan ska man rimma på Norska?

Vänta nu kom jag på en grej 

Dock lite rädd att jag ska (kempe)torska

 

För att slippa slask på styret

På cykel, skoter eller droska

Nu kommer ni tappa syret

Jag rimmade på ordet: Norska!

 


Haha jag borde få ett radioprogram eller nått

 

hoho

 


Kommentarer
Postat av: Ursula Buttwind

Nææ...nu er du litt stiv i skrotten syns æ! Rimmet skulle vara på det norska språket! Du bor ju i norge! Ellers så var det fint!

2008-12-08 @ 10:48:06
Postat av: Anonym

Ha ha! Du satte dit norrbaggarna med norskan =) ... Men Extras-rimmet var lite torrt må jag säga. Bättre kan du!! Ps. Hur funkar det med Mac:en? Den ska ju va grymt bra. Ds

2008-12-12 @ 20:32:54
URL: http://iaburman.blogg.se/
Postat av: AK

Tänkte bara tala om att jag hade hela framsidan av lördagens Pralin ;-)

http://www.dt.se/pralin/article379145.ece

2008-12-13 @ 01:24:53
URL: http://www.metrobloggen.se/dalkullan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0