Andra sidan

Det är med rätt nyvakna ögon som man blickar ut över kommande år. 2009 Står här i all sin prakt och blir säkert ett bra år. Om det är någonting historien har lärt oss så är det att vi aldrig lär oss nått av historien. Så därför kommer vi alla att, med all livserfarenhet tilltrots, gå omkring och göra samma misstag och lära oss samma läxor. Detta bidrar till att det inte är någon idé att oroa sig för besvär och hinder. De kommer komma - var så lugna - men det är de som gör allt det trevligare så mycket trevligare.

Jag har inte skrivit här på två veckor lite drygt. Av en slump råkar det vara så att när det är som mest som händer så finns det ingen tid att sitta ner och berätta.

Men Jul är ju Jul och ni kan väl gissa ganska mycket hur det gick. All träning jag la ner i Oslo är nu hopplöst förlorad på den syndaflod av mat som pressats ner i min mer och mer svällande buk. 
   Jag var tomte åt mantalios och fick då känna på varför alla pappor vill vara tomte. Det är ju lite som att vara agent! Klä ut sig och infiltrera sedan smita tillbaka innan någon upptäcker något. 

Nyårsdagen var antiklimax med en katastroffest anordnad av Banken på Magasinet. 1700pers och tio toaletter... suck... förköpta biljetter och ändå kö i dryga timmen... pust... garderob som havererade... stön... För att inte tala om hur jävla kallt det var den dagen!

Nyår var trevligt. Men det blir aldrig riktigt mer än bra på nyår. Den sista knorren fattas alltid... det är något som händer när klockan har slagit och man träder in i nya året. Det stagnerar lite och blir lite mättat. Var i säng vid tre och sov som en stock. Dagen efter var som om någon hade misstagit mitt huvud för en hammare och sedan spikat lister i ett dygn. 

Jag behöver inte ens dricka mycket för att känna så! 

Nu ropar min mor att jag ska äta så jag måste avsluta... återkommer!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0