Gott nytt år!

Det må vara ett tag sedan vi egentligen bytte år, men det fattades en bit innan det nya året kunde på riktigt hälsas välkomet. Nämligen att göra "Den ultimata listan för tjugohundraåtta (2008)".

Man kan likna detta vid en ritual som jag och Isak kläckte 2006. Det finns en mall med frågor som rör det gångna året och där man ska dela med sig om vad som hänt. Listan får en ny fråga varje år. 2006 fanns det 26 frågor och nu 2008 alltså 28. Frågorna sträcker sig från "bästa sommarminne", "årets hoppsan" till "årets uppraggningsförsök". Alla svaren är hemliga och så fort kvällen är till ända så rivs och slängs de.

Endast fyra kan delta i detta spektakel varje gång. Eftersom att redovisa alla frågorna tar lång tid. Drygt fyra timmar för fyra pers. I år var det jag, Isak, Ia och Nina.

I samband med det gör jag och Isak mat som får oss att framstå som lite mer gay än vad vi egentligen vill. Detta året blev det marinerade laxfiléer, potatisgratäng, romsås och sallad med granatäpple. Till efterrätt: hemma gjord pannacotta med granatäpple.

Till detta serverades folköl och en liten skumpa när tolvslaget närmade sig.

Trevligt. 

Kommentarer
Postat av: SOFIE

lät som en kul grej att göra faktiskt!

2009-01-20 @ 12:45:55
URL: http://somethingblue.blogg.se/
Postat av: IA YOUR FAVORITE PERSON

Vänta lite nu. Var det verkligen din och Isaks idé 2006? Jag måste protestera och påstå att JAG också var närvarande vid denna "kläckning". Bajs. Föresten, nallen har en fin framstjärt va?



KLET

2009-01-22 @ 00:03:49
URL: http://iaburman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0