Jobbvecka typ.

Tre dagar kvar på jobbet. Smaka på den. Tre. Någonsin. I kväll och nästa helg. Resten är semester och så har jag sett till att vara arbetslös i augusti för flyttar och lite semestrar och lite dittan och dattan. 

Försöker bli vän med CSN men jag fattar inte riktigt. De verkar heller inte fatta riktigt. När jag talade med damen i telefonen kände hon inte till någon skådespelarutbildning i malmö. Sen hittade hon en men jag tror hon gjorde fel ändå. 

I morgon blir det stand up igen på big ben, sen blir det stand up igen på tisdag på ego bar. Det ramlar på lite så det ska bli kul och se om man inte kan skärpa sig lite och prestera på topp.

Såg en sommarteater igår "Skådespelerskan" som Kullehusteatern gav. Väldigt bra. Linda som är med ska ju jag plugga med nu framöver. 
   Bredvid mig på bänken satt det ett par tjejer i femtonårs åldern någonting och läste högt ur programmet innan. 
"Hennes komedianslag, som blev en succé överallt, fick många efterföljare i Europa; till de mest kända hör G.B. Shaw och Oscar Wilde (hon uttalade det Oscar Vilde)"
"Är inte det en människa?"
"Nej, nej det är en pjäs."

Jisses... 

Nu vill jag till dalarna!!  

Kommentarer
Postat av: AK

Du kommer aldrig att bli kompis med CSN. Det går helt enkelt inte. Inkompetenta. Det är ungefär som med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan...Man blir upprörd så fort man behöver ha kontakt med dem.

2009-07-21 @ 15:18:36
URL: http://www.metrobloggen.se/dalkullan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0