Med en smak av kadaver i min mun...

I kölvattnet från gårdagens festliga aktiviteter ligger jag nu och tränar hundsim. Huvudet har av någon anledning tänkt att två storlekar större kanske skulle göra livet lite lättare idag, enda skillnaden är att om jag måste svänga så börjar jag med huvudet för att sedan låta kroppen mera glida efter.

Lite som en halvdöd amöba glider jag omkring i lägenheten och växlar fåniga leenden med väldigt karakrärsstarka kroppslukter. För att förtydliga mitt svamlande; jag är bakis som ett ägg.

Om två timmar stänger systembolaget och det är ju egentligen IKVÄLL som den riktiga festen är. Jag bävar lite för den utflykt som kommer att krävas för att för mina sista slantar köpa några fina små ölburkar. Det är lite som att shoppa mat när man just har ätit; ingenting intresserar en och det slutar med en limpa och lite frukter. Tänk om jag köper cider bara för jag öl igår... Jag måste noggrant planera mitt besök, jag litar INTE på mig själv just nu.

Jo det gör du.

Hahah nej det gör jag inte.

Helvete ungjävel det gör du!

Vad håller jag på med? Med vilken struktur försöker jag skriva denna morgon? Vill jag ens säga något viktigt? Kanske borde jag berätta vad som hände igår.

Okej.

Isak hade en gammal klasskompis på besök, vi gick ut och tog en öl med hennes vännina som vi sedan gick hem till och klämde en vinare. Jag tål inte vin så jättebra. Alltså inte särkillt spektakulär kväll men ändå trevligt och tydligen rätt bra med dricka...

Till frukost denna morgon är det en räknudelsoppa som ska sparka liv i mina frisknötter. Frukost för vinnare.

Världen snurrar vidare och jag kravlar mig till balkongen, släpper in luft i denna vakumförpackade bakfylledimma och blickar ut över solna. Det är jävligt bra väder. Trevligt. Sedan tittar jag ner på balkongen och då slår det mig vad nästa inlägg ska handla om... Mårten (min ärade hyresvärd) har pimpat upp balkongen till gudarna. Ni ska få se...

puss  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0