Enviken.

Examen är förbi.
Betygen i hand.
Sista jobbdagen gjord.

Sitter skönt tillbakalutad i hammocken och surplar på någon medeldyr juice som mina föräldrar har införskaffat. Lugnet börjar bryta ner mina förkalkade senor och min kropp återfår sin forna mjuka glans, det är inte elegant när jag sjunker ihop med en suck så att hakan lätt snuddar vid mina fotknölar och likt en tömd beanbag sitter jag där medan dagarna guppar förbi och måsarna vecklar ut sina upp fuckade ljudorgan och skär hål i den sköna sommarbilden.

Men det är lugnet före stormen. Nästa lördag har jag premiär med ett byggdespel i enviken samt att midsommar står och ser otålig ut utanför min fredag. 

Varför har jag så ont i magen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0