Konsten att få en slö dag att låta intressant.

isak

Jag vill börja med att berätta att Isak gick segrande ur gårdagens poetryslamfinal på sthlms universitet och är därför färdig kvalificerad till SM. Ett stort grattis från din personlige coach (som hade nog en hjälpande hand) (eller kanske inte) (inte alls faktiskt). 

Men jag börjar i fel ände. Gårdagen inledde med att jag skulle göra slag i saken och tvätta det vita(!) sofföverkast som kom med lägenheten. Mårtens, som jag hyr den av, mamma hade sytt den så tvättråd fanns ju inte direkt att tillgå. Fick tag på Mårten som huserar i England och han tyckte jag skulle trycka in skiten i 60 grader. Sagt och gjort och nu lyser den så fint.

Sedan storhandlade jag och Isak mat. Det är något väldigt tillfredsställande med storhandlingar. Nästan erotiskt. Att kunna öppna skafferiet och inte behöva improvisera utan istället agera. 

Isak skulle ju som tidigare nämnt iväg och "slamma", jag hängde på och det var faktistk riktigt rafflande. Mannen ifråga var oxå bra nervös så det var nog tur att mariestaden bara kostade trettio spänn flaskan.

När klockan slog elva borde jag ha varit på skolan för nattrepetioner men lite försenad och full släntrade jag in vid kvart över. 

Ja kom ju!

Nattrepet gick ok. Ska fan bli intressant att se hur det ska lösa sig. 

Vi ska ha en Kabaré i Nävekvarn under en "ladies night" så jag, marcus, victor och samu kanske aldrig kommer att återvända. De kommer döda oss. Vi ska uppträda i boxershorts. Ujuj...

Men mer om det när det blir av.

puss på er nu
thomas  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0