Fredagkväll

Hösten är här, grattis alla människor som finner skönhet i dödens årstid. Visst är löven på gula och röda, det är fina färger. Morgonluften är sådär halsflusskall och nätterna mer bitande. Allting med den fina bakgrunden att det bara är början. Snart blir världen ännu mer död och luften ännu kallare. Men när vintern kommer så kommer ju även snön, iaf vissa år, bedövande som morfin. Människorna blir lite långammare och reaktioner blir avtrubbade. Vi tassar med försiktiga steg in i den delen av året som innehåller alla prövningar som resten av året går åt att förbereda sig inför. 

Men gud vilken gnällspik. Ja inte hjälper det att Winnerbäcks "Daugava" rinner ur högtalarna som en mixad kännslosmet. Vintern och hösten är inte så illa. 

Advent och Lucia är ju mysiga högtider, förutsatt att man också firar de med någon och inte sitter på en kall balkong med dummstrut och dricker glögg eller är på krogen bara för att hitta en till ensam själ.

Jul, ja va fan ska man säga, den årstiden kommer ju aldrig att bli den samma. Världens bästa dag har blivit... en dag. En vanlig dag. 

Nyår är den mest överskattade högtiden på hela året. Just när festen börjar arta sig så får något klappträ för sig att tolvslaget ska firas på ett torg, vid en kyrka eller var fan som helst som är utomhus. Ja jissa vad som händer sen, ständigt samma antiklimax.

Men vi får ju en timme snart. En timme till att sova. Sömn är den bästa medicinen om man vill bli av med något. Som tid till exempel.

hittade den här på S.e.t.s hemsida


Nästa måndag ska jag återvända för att spela min gamla föreställning. Carro min underbara vän som flytt till trollhättan kommer hem och assisterar med ljud och ljus. Vissa människor borde få aplåder dagligen. 

På tisdag eller onsdag rammlar ida, mikke och bekanta till dem in och tar över. Det kommer bli trångt och svettigt... härligt!

Där någonstans lämnar jag er nu. Det kommer bli en lugn helg, jobbar tolv timmar imorgon och sex på söndag.  

"jag skulle sakna den där stunden som vi har när vi tillslut blivit samms."
säga vad man vill men winnerbäck kan det där med fingertoppskännsla. tycker jag och alla kultur snobbar vrider sig i graven och kallar mig okunnig och han för ordbajsare.

Men gissa vad...

JAG ÄR OCKSÅ EN ORDBAJSARE

puss


Kommentarer
Postat av: Ajdahoo

Nej thomas, det är inte lars winnerbröd som gör det.. Det är miss Li! Hon kan hon!

2007-10-06 @ 13:33:38
Postat av: Thomas

jo hon sjunger just den raden det stämmer, men jag reffererade till vem som skrivit det...

2007-10-06 @ 21:53:16
Postat av: Cillapilla

Hej älskling. Det var nåt jag skulle rätta i ditt inlägg men nu har jag glömt. Kommer daniel till sthlm också? Jag hade en underlig dröm om honom, jag kräver hans närvaro för kontroll av hälsa. Jag vill också va med o leka när envisharna kommer! Och föresten, kan jag få låna den där rockabilly-skivan av dej? Puss

2007-10-08 @ 20:46:49
URL: http://iaburman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0