Brrrrr

En händelselös helg senare...

Jag har bara valt att spendera mina timmar de senaste dagarna på jobbet. När jag väl kommer hem ligger höstångesten som varm, blöt, handduk över huvudet på mig och jag får ingen riktigt fart. Jag blir långsam och trött. Mina arbetstider gör att jag inte är hemma innanför dörren förrän vid 21.00 och det är mörkt och jävligt ute då. Hösten som är egentligen ett ganska trevligt ord som kan rimmas på trösten och brösten, är i själva verket en likvaka innför den kommande avrättningen... eller vintern.

Lägenheten är kall. Inte: gud är den lite kall, kall? Nej den är kall. Som att bo i en tjutande vindtunnel. Eller ha en liten mysig tvåa i en frysbox i Solna. Hyresvärden räknar nog det här med sommartid som något som borde kopplas till elementen. Han/hon borde kopplas till ett högvoltsuttag. 

Scenskoleproven har vaknat ur en stilla slummer och det är nu dags att börja välja texter och reppetera som en stammande gloslärarinna. Mer om det framöver.

Annars reltativt händelselöst. Eller det är väl klart att det händer saker men om jag skulle skriva att jag ett tag hade en finne på ena skinkan som mer eller mindre omöjliggjorde vettigt sittande så skulle ni ju bara bli skeptiska. Fast det kan ju vara roligt att slänga ur sig det ändå, av just den annledningen faktistk... 

Tillsvidare.
Trötter

Kommentarer
Postat av: ebba

Vad är en bra frukost? :)

2007-09-11 @ 11:30:06
URL: http://www.omebba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0