Skrivaaaa

mmmhh... den lilla skrivande skrivaren i Oslo har börjat producera lite dynga nu äntligen. Har slängt ur mig ett första utkast på en pjäs och hunnit klåpa ihop en liten text om ärlighet. 

Annars så befinner sig min kropp i ett litet vakuum för tillfället. Den vet inte riktigt vad den pysslar med... vissa delar har träningsvärk efter gymmet medan andra har sittsår efter soffskrivande. Oslo ser jag för tillfället inte så mycket av, jag har inget emot att det förblir så.

Min bror undrar vad jag gör? Tja man skulle å ena sidan kalla det för semester eller annars kalla det rehabilitering. Mina dagar går ut på att hitta tillbaka till skrivandet och konsten att ha långtråkigt. Det börjar sakta gå vägen och jag ser fram emot att ta itu med problem och jobb och sånt när tiden känns... ehm... mogen. Haha nej jag ska låta julen komma vara hos föräldrarna och sedan flytta till sthlm och jobba igen och se vilken scen jag väljer med vilket material. 

Förresten såg ni Julkalendern i morse? Mnja måste jag nog säga... eller? Jag har iof inte haft sådär jättemycket för de där två nissarna annars heller men det här kändes lite... mnja. Vi får se hur den utvecklar sig! Jag är gärna den förste som erkänner mitt misstag!

Se inte "The Happening". Det är lite samma känsla som att bli tvingad att fortplanta sig med en skabbig mård. Tänk att den där M Night Shyamalan ett tag var en av de mest lovande regissörer... jisses...

puss på er 

Kommentarer
Postat av: Mitra

äntligen en till som inte gillar the happening! tack. :)

2008-12-02 @ 00:12:16
URL: http://www.nogg.se/mitra
Postat av: Ursula Buttwind

Tjohejj, din gamla hybelkanin(dammråtta - HAHA)!!!

Du såg inte den norska julkalendern? - det finns två! "THE Julekalender" og "Blånissarna". I den førstnæmnda finns en Nisse som jag snarare skulle kalla Nasse - han ser ut som en nazist - och jag tror han er det oxå. Ta det lungt med spinningen, man kan gøra sig vældigt illa om man børjar spinna kontroll-løst.



Thanks!

2008-12-02 @ 19:31:55
Postat av: Ursula Buttwind

Tjohejj, din gamla hybelkanin(dammråtta - HAHA)!!!

Du såg inte den norska julkalendern? - det finns två! "THE Julekalender" og "Blånissarna". I den førstnæmnda finns en Nisse som jag snarare skulle kalla Nasse - han ser ut som en nazist - och jag tror han er det oxå. Ta det lungt med spinningen, man kan gøra sig vældigt illa om man børjar spinna kontroll-løst.



Thanks!

2008-12-02 @ 19:33:13
Postat av: Kristian

Att du behövt utstå "The Happeing" gör mig så ledsen... Usch...

2008-12-03 @ 01:27:58
URL: http://blogg.teaterproduktion.se
Postat av: Anonym

Sa med andra ord skulle man kunna saga att vi gor lite samma sak, rehabilitering/semester/gora ngt annat/hitta det man vill gora, fast skillnaden mellan oss ar att jag gor det i asien pa en fin strand eller 20 meter under vattenytan och tittar pa havets alla olika djur medan du kor spinnig i Oslo... fint...

2008-12-03 @ 10:15:18
Postat av: Micke

vill bara tillagga att det var JAG som skrev forra inlagget, datorn jag satt vid valde helt sjalv att utelamna mina detaljer om vem forfattaren var...

2008-12-03 @ 10:17:32
URL: http://themikey,blogg.se
Postat av: Mats

Ville två saker:

1. Tack för visiten vid sängkanten - vi borde klart ses oftare, men låt inte det hindra dig igen!

2. Jag är på båda benen nu, har släppt kryckisarna inomhus och närmar mig perfektion, något annat kan väl inte förväntas, med DET utgångsläget; jag menar, startar man från botten måste ju allt gå uppåt, mot toppen, framåt och vidare OCH

har du inget annat för dig fram till jul, missa inte www.lotten.se

DEN kalendern är att bita i! Varje dag!

Man kan VINNA tröjor också...



PS Tycker om rutan med Kom-ihåg-mig. Kryssade i den.

2008-12-03 @ 10:48:58
URL: http://www.myspace.com/envisman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0