Jag sa upp mig idag.

Men låt oss inte gå händelserna i förväg. Vi ska börja i rätt ände annars blir det inte riktigt. pirog

Isak gjorde piroger i helgen. Det ska karln ha en applåd för. Han får små ryck i mellanåt (och då hänvisar jag inte till hans tix i ansiktet) när han känner för att laga något utöver nudelwok. Den här gånger var det små vegitariska piroger! Förvisso var det jag som, med hjälp av en tom gkasburk, fick kavla degen. Ett ärofyllt jobb som jag tog åt mig efter det att jag lämnat jobbet tidigare för min mage hade bestämt sig för att spruta ur allt innanmäte från den lilla kroppsöppning vi gärnar kallar rumpa. Det var våta och hostiga attacker. Usch. Men pirogerna var goda!

Replokalen som jag och nina nu flitigt brukar känns härligt kall och konstnärlig...
replokal

Det är manuset som ligger nere i hörnet. Heeelt sjukt använt.
 
I går var jag på arbetsintervju i Vallentuna. Denna lilla fina kommun som ligger norr om stockholm har av någon annledning valt att PUMPA in pengar till ett ungdomenshus och satsa på ungdomar, jag vet det låter galet... varför skulle någon vilja det? I vilket fall så sökte de en teater och filmansvarig ungdomscoach till kulturavdelning. Jag har en gammal klasskamrat från S.e.t därute vid namn Eiman och den karln ska ha all fucking uppskattning för att han tyckte att jag borde ha det jobbet.

Vilket jag nu också har.
konstnär

Skriver kontrakt på måndag. Nya stunder väntar.




Vilket då för mig till dagens rubrik... idag på personalmötet så tackade jag för mig och berättade att jag fått nyanställning. Jag hade våndats väldigt och det var värre än så. Min brukare var där. Ska jobba några sista pass i mars, men som sagt...

...nya stunder väntar

Kommentarer
Postat av: Muldvarpen

Kanoners! Verkar passa dig ypperligt! Glattis! Allt løser sig till slut. Førresten hur uttalas gkasburk, helst førsta delen av ordet. Hadde lite problem med den... Her kommer veckans norska ord: rumpballe -------- vad det betyder? Er det inte uppenbert? Stjærthalva - skinka - såklart! Så, smisk på rumpballen och ha det bra! HAHAHAA!! Helt vilt!

2008-02-28 @ 19:53:21
Postat av: AK

Grattis! Och hoppas pirogerna smakade... ;-)

2008-03-03 @ 00:59:46
URL: http://www.metrobloggen.se/dalkullan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0