Scenskola igen...

Jag har betalat min biljett till malmö. Haha det låter lite som en Winnerbäck låt: "Jag har betalat min biljett till malmö, till dig min efterrätt min blivande mö..." I vilket  fall. Söker scenskola där på onsdag och tuffar ner med tåg på tisdag till den gamla Set-eleven Helena. Nu hon brukar kunna vara väldigt ond mot mig, genuint ond, men det ska nog bra. Sex timmar tar det dit och då bor hon dryga femtio minuter utanför staden så det blir ett jäkla rännande. Men roligt förstås. 

scenskola göte

Nu är inte det här en smikrande bild på någon utav oss men denna herre träffade jag när jag höll på scenskoleproven i göteborg förra året. Vi var båda i sista provet. Igår så såg jag hans nuna vid skanstull och klart var karln även i sista i sthlm i år! Måtte han komma in. Jag tänkte att jag hade lämnat hela sthlm grejen bakom mig, men när han började tala om hur jäkla förvånad han var att jag blivit sållad direkt så bara slets allt tillbaka igen. Helvete, nu börjar jag snart bli scenskoletokig.

Just det ett litet tillkännagivande också. Jag nämnde förrut om min nya pjäs som jag pluttrat ur mig. Det verkar som den ska bli av. Håller på att bearbeta manuset just nu. Känns väldigt roligt. Men det här var ju inte nytt, så vad är det som är nytt då?

Jo namnet: KNULLTUPPEN

Där måste väl någon jävel satt kaffet i halsen. Iof är det bara ett arbetsnamn... men antagligen blir det väl det där. Haha. Jag gillar det. 

Annars så är det ganska bra. När enlöf frågar mig hur det står till brukar jag svara: "bitter utan egentlig annledning." Vilket i mångt om mycket brukar stämma. Men just nu är jag inte bitter. Det kommer väl efter scenskoleprovet...

over and out!
 

Kommentarer
Postat av: elin millén

JAG KÄNNER HONOM!! han var kanin på liseberg! eller ja... känner och känner, det är svårt att lära känna någon när man har fem kilo smink i ansiktet. folk har en tendens att inte känna igen en när man ses "på riktigt". coolt i alla fall... liten värld. eller litet land kanske snarare. ska hålla alla tummar for dig i malmö! löööv

2008-01-11 @ 11:14:39
URL: http://elinmillen.blogg.se
Postat av: AK

Lycka till i Malmö! Har hört ryktas att vi ska mötas i de jämtländska skogarna i sommar ;-) Med ett namn som "Knulltuppen" kanske jag t.o.m masar mig hem från London för att titta. Om det passar. Jag kanske har viktigare saker för mig... ;-)

2008-01-15 @ 01:25:19
URL: http://www.metrobloggen.se/dalkullan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0