Tam taaataa taa taa taam

Hur firar man lämpligast in ett nytt år? Med att skriva en pjäs förstås! HA! Det är vad jag har gjort de senaste tre dagarna. Jag har skrivit som en lite lus. Så vips så har jag lyckats att slänga ur mig ett pjäsmanus. På två personer! Ja det är inte ännu en monolog, nej det är en dialog! Har jag inte också hittat en lämplig kvinna till motspelerska? Jo det har jag. Så nu stundar väl snart lite mer hårt arbete... misstänker jag.

HÄRLIGT!

Jag har köpt vinterskor också. Så jag inte ska frysa. Bra va? 

Nyår var en märklig historia där jag mötte upp lottie i djursholm och åt middag med hennes vänner. Alla satt VÄLDIGT uppklädda och jag satt och såg prydlig ut. På sin höjd. God mat och trevlig stämning. Jag börjar låta fjantigt vuxen. Sedan gick vi vidare till en fest där det fanns ännu mer uppklädda människor som jag inte kände men jag hade det trevligt ändå. Det var varken skandaler eller tråkigt. Det var precis vad jag behövde. Lotties soffa var också väldigt skön men hennes föräldrar hade slängt upp sju kort var på henne och hennes bror som tittade ner på en. Lite obehagligt. Som om de anklagade mig för nått.
Just ja det var för nyårs kvällen som jag kom på att jag borde nog köpa vinterskor. För jag lämnade hemmet i kavaj. Hahah utan jacka mitt i vintern. Mamma skulle få hjärtsvikt.  På fötterna hade jag tygskor. Härligt tompa. På natten kom det en rejäl dimp snö som töade innan den landat och allt blev till en våt soppa som man klafsade omkring i. Men av någon outgrundlig anlending ´så är jag fortfarande frisk. 

Livet är märkligt. 

Kommentarer
Postat av: u know who

tycker början av tararam (el vad det nu heter) påminner mycket i sitt, ska vi säga mycket "positiva" uttryck, om en blogg vi tidigare begrundat. ta det "som du vill", men det är menat att vara elakt. hehe.

2008-01-04 @ 18:36:44
Postat av: antichrist

hej sweet lips. Jag är fortfarande lite sur för att du inte behöll muschen. Eller gav bort den åtminstone, en liten nyårspresent till fröken undertecknad, intressant.

2008-01-06 @ 22:04:44
URL: http://iaburman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0