Helgen är över

Igen. Nu kommer det dröja tre veckor innan jag har en ledig helg igen. Så då måste jag väl ha förvaltat denna väl? 

Jag gick loss på stadens gator igår med kontokortet och shoppade som vilken modebloggare som helst. Eftersom jag fortfarande inte har ett fungerat minneskort så blir nu dessa "modebloggar-bilder" lite fula kanske men sån´t är livet.


 

Jupp låt våruslingen komma nu, jag är beredd. 

Såg män som hatar kvinnor i fredags. Bra film, tyckte att det stora skådespelaruppbådet skötte sig exemplariskt. Se den. 

Ibland kan det kännas lite som att man står och petar på framtida möjligheter och uppgifter. Precis som om man står och tittar rätt på det som komma skall men är helt oförmögen att tolka. Vilka konsekvenser får ens agerande egentligen? När befinner man sig vid de där vägkorsningarna som så markant skiljer på nu och sen? Man gör omedvetet så otroligt många små val varje dag. Val som hela tiden försätter andra val i rörelse. En kedjereaktion bortom kontroll.

Ibland kan det vara väl med lite reflektion. Vilka val är jag stolt över? Vilka val skulle jag göra om? Men kanske intressantast vilka val är jag stolt över men jag skulle aldrig kunna göra om? 

Försvara sig själv inför sig själv. Eller döma. 

Man måste inte veta vad man vill eller vem man egentligen är. Står man för det man gör så ger sig de där andra två efterhand. Kanske är det obehagligt att försöka titta inåt, alla har sidor man inte är stolt över. 

Varför denna filosofispya? Svårt att säga. Det känns bara som att jag står och petar på något, men jag vet inte vad. 



Kommentarer
Postat av: Thea

Det är inte helt ok att blanda modebloggbilder och riktiga tankar.... Men du lär dig snart..

2009-03-02 @ 15:18:28
URL: http://theah.blogg.se/
Postat av: ida

Jag gillar dom senapsgula brallorna! Najs :)!! Jag har också fått för mig att jag vill ha ett par gula byxor... Men först ska jag nog skaffa mig en inkomst :P. Puss på dig honey!

2009-03-03 @ 17:12:21
URL: http://supadupafly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0