Intermezzo


Så en dag mitt i en helg
blev jag varse
när jag vakna av revelj
det klia i arsle

Med handen märkbart nyfiken
började gräva
ordentliga tag - fick inte vara sniken
där i räva

Så ett finger jag där fann
inte så toppen
kände plötsligt hur kallsvetten rann
var var resten av kroppen

Ytterliggare ett gigantsikt dilemma
på morgon kvisten
detta var inte den boning jag kallar "hemma"
vänta nu hittade jag även vristen

Jag sneglar över min förundrade axel
möter en liten dam
lögnaktigt presenterar mig som axel
hon verkar döv och lam

Kanske var det tur att det visade sig vara ett kolli
plus en annan grej
när historien visade sig som mest stollig
glad att det var en tjej

Så jag gjorde vad varje sund varelse skulle gjort
den så kallade svåra biten
såg till att samla alla bevisen fort
och elda upp skiten

Varför inte bara fly från allt ni undrar
min rädlsa blivit väckt
detta var inte ännu en av flera blundrar
vi var antagligen släkt

Så pass åpp i dejting skogen
var varlig
det kan vara svårt att vara sitt hjärta trogen
och samtidigt laglig





Jag har ingen aning var den här kom ifrån. Fem min på jobbet poesi under tristess. Grattis det är ni som får den av mig.

Kommentarer
Postat av: Ursula Buttwind

Det var vackert - mycket vackert... jag kænde att jag blev helt tagen... verkligen poesi når den er som bæst!

2009-05-24 @ 19:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0